Skip to main content

Bila Si Gemuk Duduk Di Atas Meja

Sejahteralah ke atas kamu....

Niatnya nak ambil gambar anak yang sedang fokus menulis di black board sticker ni. 

Lalu, tumpang la melabuhkan punggung di meja kaca ni. Alahhh... sikit je pun tumpang... Sekali, tak sempat nak ambil gambar anak, terus pecah berderai, hancur berkecai...

Si anak terus tergamam, terpaku kat situ. Syukur kepada Allah kerana tiada sebarang kecederaan kepada si gemuk jugak anaknya itu... Luth elok je dengar arahan bila mama suruh duduk diam-diam kat situ sementara mama bersihkan kaca-kaca yang berat dan tajam tuh. Huhuhu...
Inilah rupanya meja yang hancur tuh. Tamat la riwayat meja kaca yang berjasa ni. Bye-bye.





Ohhh, kalau ada yang tertanya.... siapa si gemuk tu... eheheheh... lu pikir la sendiri.

Comments

  1. Alhamdhulillah..nasib baik luth tak cedera..

    ReplyDelete
  2. dah smpi masa meja tu...sian si gemuk mesti rasa bersalah sgt2 coz pecahkan meja tu keh2... weh...g ikea...ada meja tu comel je...meja 4kusi...kusi dia x makan space bila masukkan bwh meje...errr?? camne nak cite ek...ko google la tgk tp rega lupa nak intai bape hr tu hehe

    ReplyDelete
  3. hahaha...rasanya bukan salah yang duduk menempel tuh
    mgkn dh smapai ajak meja ni utk dikebumikan..hehehehe

    ReplyDelete
  4. Meja tuh besar ke kecik lyd...kecik kot yer boleh pecah tuh..takper sib baik luth mendengar kata tak sibuk2 nak kemas jgk..

    ReplyDelete
  5. Bagaimana dengan punggung 'si-gemuk' tu, ada cedera tak?? Nasib baik tak cedera, kalau cedera pergi klinik malulah jugak..hehehehe...

    ReplyDelete
  6. Mungkin si gemuk perasan dia si comel..tu yang dia berani duduk.kat situ..kan??hahahah

    ReplyDelete
  7. hahahaha..sorry gelak.
    Tapi syukur awak tak cedera...

    ReplyDelete
  8. saya tak tahu nak gelak ke
    nak simpati dalam cite ni
    tapi bila membayangkan istilah gemuk yang disebut
    maaplah, saya memang tergelak =)
    mujur bahagian belakang tak cedera

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah ...semuanya selamat..

    serius takut...tapi terkekeh juga..sori :D

    Sian Luth, mesti terkejutkan..tapi dia bagus, tak nangispun..

    ReplyDelete
  10. haha luth muka blur ja..dh smp masa meja tu nak aruah nak buat cmna..

    btw cantik tulisan alif ba ta.hehe

    ReplyDelete
  11. Wei...aok...nyaris nak berjait..jatuh terempap ke ateh kaki...naya je

    ReplyDelete
  12. Salam Jumaat. Sesuatu untuk kamu di blog KA . TQ http://www.kesumaangsana.blogspot.com/2014/10/re-publish-n3-pendek-tentang-adik-tapi.html.. KA bab kaca2 ni seriau sikit

    ReplyDelete
  13. wuh nasib baik takde pape. Huhu anak akak tergamam habis.

    ReplyDelete
  14. Eeei seriau tau I kalau bab bab kaca ni, lucky both of u tak apa2.

    ReplyDelete
  15. I tak payah susah-susah fikir. I baca tajuk pun dah tahu. Hahaha.... Itulah kalau dah tahu heavyweight janganlah berangan menempek kat barang kaca. Haruslah pecah. Eh, sebenarnya you bukan berat sangat Lyd, meja tu je yang dah uzur gaknya. *statement untuk cover belek statement pertama*

    Mesti Luth terkejut sangat sampai duduk diam je kat situ tak gerak. Yalah, bunyi heavyweight memecahkan kacakan....

    ReplyDelete
  16. Lyd...aku tumpang gelak yerp...hehehe...Sempat lagi snap pic luth yg terkejut tu. Tapi meja ni memang tak tahan lah.

    Alhamdulillah tak tercedera.

    ReplyDelete
  17. kesian meja kaca itu... minta tukar meja barulah 2.. hehehe bagus betul luth...

    ReplyDelete
  18. berapa kg kah si gemuk itu?

    aku tau hang mesti jwb "rahsia" kan. hehehe...

    ReplyDelete
  19. Tau dah di gemuk tu hehe....yelah...gemuklah sangat kalau tgk okje apalah agaknya hehe.....
    Tak pe boleh cari meja baru .....lama dah meja tu, dah jemu hehe

    ReplyDelete
  20. ala, tamat sudah riwayat si meja kaca .hihi
    alhamdulillah, nasib si gemuk xda pa pe kan..

    ReplyDelete

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Popular posts from this blog

Bolehkah Wanita Hamil Menggunakan Minyak Panas Atau Minyak Angin?

Sejahteralah ke atas kamu.. Pernah sewaktu mengandungkan Luth dulu, aku minta minyak panas di klinik untuk sapu pada pinggang aku yang sakit kerana dah semakin sarat. Semasa aku ingin mengambil minyak tersebut di kaunter ubat, nurse yang bertugas tu pesan kepada aku, pompuan mengandung tak boleh pakai minyak panas terutamanya yang berwarna hijau. Takut nanti anak jadi hijau. Aku tak sure dia cakap betul-betul ke memain. Tapi muka dia serius dan katanya lagi, itu mak dia yang pesan. Aku dah take note la kat situ pasal minyak panas ni. Tapi pasal warna hijau tu, ada kena mengena ke? Heheh. Tak pernah pulak aku jumpa manusia berkulit hijau melainkan Incredible Hulk. Wanita mengandung memang selalu la akan rasa sakit-sakit pinggang, sakit tulang punggung, bisa-bisa kaki, rasa lenguh badan dan rasa tidak selesa pada perut mungkin sebab perut bergas atau kita biasa panggil angin. Itu sebahagian je aku bagi contoh penyakit yang ibu mengandung alami.  Biasanya bila rasa sakit

Pasal Ayam Pun Nak Berkira

Sejahteralah ke atas kamu... Saya ni banyak kerenah. Ada benda-benda yang saya memang sangat berkira padahal benda tu benda remeh je. Contohnya kalau makan ayam goreng di KFC,  saya mesti akan request bahagian ayam ' wing ' dan 'rib ' kat kaunter KFC tu. Sebab part ayam yang saya suka hanya part dada dan ke atas je. Wing tu semua tau la adalah kepak ayam bukan kepak biri-biri . Rib plak saya tau ramai yang tak biasa guna perkataan rusuk tu. Saya ni, kalau dapat bahagian ayam yang saya tak suka, saya boleh badmood 44 hari. Sama jugak kalau makan kat restoren biasa. Kalau mula-mula saya nak makan ayam, tetiba tengok ketul-ketul ayam yang tinggal tu semua part yang daging lembik, saya sanggup tukar makan ikan. Saya tau ramai yang suka part pinggul ayam sebab dagingnya lembut dan rasa ayam lebih terasa kat bahagian situ. Bukan la takleh makan terus. Cuma kurang suka je. Yang penting ayam tetap ayam. Ye tak.  Korang jangan le kata saya berlagak + memilih + cerewet w

Panggilan Manja Geli-geli Sewaktu Bercinta

Sejahteralah ke atas kamu yang membaca blog ini... Pernah bercinta kan? Bleh tanya skit? Kamu panggil pasangan kamu dengan panggilan apa? Nama dia? Atau nick name mcm 'Bunny', 'Cutie', atau 'si comel' atau 'handsome'? Hehehe... Best kan bercinta ni. Sebab boleh tergedik-gedik dan ada orang layan. [Owhh..miang nya statement ku ini....] Ada banyak panggilan-panggilan manja untuk pasangan-pasangan bercinta. Dan semuanya terpulang la kepada tahap gedik dan miang masing-masing kan? Ok, meh la baca apa benda yang aku merepek tentang panggilan-panggilan manja ni; 1. Sayang - Panggilan yang paling tipikal dan paling banyak orang guna utk panggil pasangan mereka. Kadang2 kalo orang melatah pun, panggil kita sayang gak kalo kita dah buat dia terkejut. Kehkeh... Tapi best je kalo org panggil kita sayang. Rasa mcm lembut dan disayangi... Tahap gedik : 80% 2. Ayang - Ni lebih kurang mcm panggilan 'sayang' gak, cuma dlm versi pelat dan lebih manja lagi. Saya