Skip to main content

Wikipedia Nak Tutup Perkhidmatan

Sejahteralah ke atas kamu....

Laman informasi terbesar, Wikipedia akan ditutup selama 24 jam sahaja bukan forever, bermula tengah malam hari Rabu. Maka, sesungguhnya dengan itu saya menyeru kepada rakan taulan dan adik-adik yang sedang belajar, kalau nak buat research atau homework yg memerlukan bantuan Wikipedia, sila la siapkan segera tugas-tugas tersebut yer....

Apsal la saya takde idea nak buat entry baru. 'Jumlah hari yang dah dilalui' dengan 'jumlah entry dalam bulan ni' dah tak balance ni. Nampaknya target nak update blog dengan satu entry sehari tak akan mencapai target la nampaknya.

Pekata kalau saya merepek je. Korang suka kan kalo saya merepek? *syok sendiri*.

Raya Cina dah makin dekat. Berdebar-debar plak rasanya. Ceh, tak pasal-pasal. Macam le ada kaitan dengan saya pun raya Cina tu. Ni berdebar sebab terlalu gembira dapat cuti lama weeknd ni. Hehehehe. Saya bercadang nak balik ke kampung suami saya masa cuti raya cina nanti. Semalam pun dah call mak saya untuk beritahu dia yang kami nak balik kampung suami saya. Saje je inform kat mak awal-awal. Nanti boleh la dia prepare siap-siap beli udang sepit biru ke, ketam jepun ke, buah anggur seedless ke, atau apa-apa je makanan yang best untuk anak bongsu dan menantu bongsu dia nanti kan. Oh, kot-kot ada yang terconfuse, apasal kata nak balik kampung suami tapi call mak sendiri dan harap mak yang prepare semua tu... sebenarnya kami sekampung. Begitula kesahnya. Tapi jangan la percaya sangat dengan permintaan nak makanan-makanan mahal tu. Saya bukan begitu orangnya.

Tetiba semalam, lepas call mak saya, Kak Long saya sms untuk ajak saya join rombongan meminang anak buah saya Waqiyuddin ke Kemaman semasa cuti Maulidur Rasul nanti, iaitu seminggu selepas cuti raya cina. So, saya terus tukar plan la. Nak balik minggu satu lagi. MInggu ni kemas rumah je la nampak gayanya. Balik minggu depan, boleh pergi beli kepok lekor kat Kemamang. Tangkap ikang di Kuale Kemamangggg, petang-petang wat kerpuk gete..




Tentang anak sedara saya yang nak bertunang tu, dia adalah anak sedara pertama dalam keluarga kami yang akan bertunang. Saya sebagai maksu dia, merasa amat... lega sekali sebab saya sempat berkahwin sebelum anak sedara saya kahwin. Phewwwwww..... Kalo tidak, saya akan cari alasan le buat-buat sibuk taknak ikut rombongan meminang tu. Kehkeh. Bukan sebab jealous, tapi sebab rasa segan je. Nanti orang tanya-tanya saya plak lagi saya serabut. Pastu orang mesti kesian kat saya sebab saya single padahal saya sendiri okay je. Sebenarnya aku cerita apa ni? hahaha. Dah serius penyakit takde idea aku nih. Canner nak tulis novel kalo gitu?

Comments

  1. Ha? Nak tutup dahh? Aisehhh..ai selalu bukak wikipedia lepas nengok movie. Nengok movie tak paham, so kena recap balik kat wikipedia. Haishh..camni mana dah nak cari sumber rujukan.

    Ooh..sekampung sonang la takde nak kena rebut hari raya nak balik mana..

    ReplyDelete
  2. Tutup untuk 24 jam je la cik sibuk... Bukan forever. Tu pun sbg tanda protest dgn akta baru piracy oleh US Government.

    ReplyDelete
  3. wikipediatu baguihkan... senang keje...
    akak raya cina duk rumahjer.. maulidur rasulpun gitu ler jugak gamaknyer..
    isyh tak leh jadini.. baru teringatni...

    ReplyDelete
  4. wahh bestnya suami isteri dok sekampung..bila balik kg senang kan dua2 rumah boleh balik hehehe kalau time raya lagi senang tak payah nak berebut nak balik kg sapa kan..

    ReplyDelete
  5. tu suaminya ye??muka macam penyanyi tu la..entah apa namanya..
    yang dulu masuk af tu..
    pernah tengok tak video klip yang dira zahar menangis dalam kereta tu..
    dira pakai baju putih .
    sama kan muka nya dengan penyanyi tu.

    ReplyDelete
  6. tu suaminya ye??muka macam penyanyi tu la..entah apa namanya..
    yang dulu masuk af tu..
    pernah tengok tak video klip yang dira zahar menangis dalam kereta tu..
    dira pakai baju putih .
    sama kan muka nya dengan penyanyi tu.

    ReplyDelete
  7. Tak ada wikepedia tu susah sikitlah nak cari info kan? Org Malaysia yg suka buat rekod pelik2 (benda terpanjang, tebesar dan ter-ter lain) tak mau wujudkan pengganti wikepedia ke?

    ReplyDelete
  8. hihihi.. satu entry ade 3 pkr yg diutarakan..

    1. wikipedia
    2. raya cina
    3. bertunang..

    kalau buat tiga entry kan banyak :P.. hihihi

    ladi pun sama... x sbr2 nk tgu cny.. sebab nak cuti..

    ReplyDelete

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Popular posts from this blog

Bolehkah Wanita Hamil Menggunakan Minyak Panas Atau Minyak Angin?

Sejahteralah ke atas kamu.. Pernah sewaktu mengandungkan Luth dulu, aku minta minyak panas di klinik untuk sapu pada pinggang aku yang sakit kerana dah semakin sarat. Semasa aku ingin mengambil minyak tersebut di kaunter ubat, nurse yang bertugas tu pesan kepada aku, pompuan mengandung tak boleh pakai minyak panas terutamanya yang berwarna hijau. Takut nanti anak jadi hijau. Aku tak sure dia cakap betul-betul ke memain. Tapi muka dia serius dan katanya lagi, itu mak dia yang pesan. Aku dah take note la kat situ pasal minyak panas ni. Tapi pasal warna hijau tu, ada kena mengena ke? Heheh. Tak pernah pulak aku jumpa manusia berkulit hijau melainkan Incredible Hulk. Wanita mengandung memang selalu la akan rasa sakit-sakit pinggang, sakit tulang punggung, bisa-bisa kaki, rasa lenguh badan dan rasa tidak selesa pada perut mungkin sebab perut bergas atau kita biasa panggil angin. Itu sebahagian je aku bagi contoh penyakit yang ibu mengandung alami.  Biasanya bila rasa sakit

Pasal Ayam Pun Nak Berkira

Sejahteralah ke atas kamu... Saya ni banyak kerenah. Ada benda-benda yang saya memang sangat berkira padahal benda tu benda remeh je. Contohnya kalau makan ayam goreng di KFC,  saya mesti akan request bahagian ayam ' wing ' dan 'rib ' kat kaunter KFC tu. Sebab part ayam yang saya suka hanya part dada dan ke atas je. Wing tu semua tau la adalah kepak ayam bukan kepak biri-biri . Rib plak saya tau ramai yang tak biasa guna perkataan rusuk tu. Saya ni, kalau dapat bahagian ayam yang saya tak suka, saya boleh badmood 44 hari. Sama jugak kalau makan kat restoren biasa. Kalau mula-mula saya nak makan ayam, tetiba tengok ketul-ketul ayam yang tinggal tu semua part yang daging lembik, saya sanggup tukar makan ikan. Saya tau ramai yang suka part pinggul ayam sebab dagingnya lembut dan rasa ayam lebih terasa kat bahagian situ. Bukan la takleh makan terus. Cuma kurang suka je. Yang penting ayam tetap ayam. Ye tak.  Korang jangan le kata saya berlagak + memilih + cerewet w

Panggilan Manja Geli-geli Sewaktu Bercinta

Sejahteralah ke atas kamu yang membaca blog ini... Pernah bercinta kan? Bleh tanya skit? Kamu panggil pasangan kamu dengan panggilan apa? Nama dia? Atau nick name mcm 'Bunny', 'Cutie', atau 'si comel' atau 'handsome'? Hehehe... Best kan bercinta ni. Sebab boleh tergedik-gedik dan ada orang layan. [Owhh..miang nya statement ku ini....] Ada banyak panggilan-panggilan manja untuk pasangan-pasangan bercinta. Dan semuanya terpulang la kepada tahap gedik dan miang masing-masing kan? Ok, meh la baca apa benda yang aku merepek tentang panggilan-panggilan manja ni; 1. Sayang - Panggilan yang paling tipikal dan paling banyak orang guna utk panggil pasangan mereka. Kadang2 kalo orang melatah pun, panggil kita sayang gak kalo kita dah buat dia terkejut. Kehkeh... Tapi best je kalo org panggil kita sayang. Rasa mcm lembut dan disayangi... Tahap gedik : 80% 2. Ayang - Ni lebih kurang mcm panggilan 'sayang' gak, cuma dlm versi pelat dan lebih manja lagi. Saya